Postujete na Instagram jako diví, ale vaše dosahy jsou na bodu mrazu? Možná to bude tím, že publikujete jen statické posty a vyhýbáte se tvorbě videí! S Instagram Reels slaví úspěch nejen české společnosti, ale i přední světové značky, jako je Louis Vitton nebo BMW, tak proč se do nich nepustit také? Zde jsou 3 Reels hacky, které by měl každý marketingový specialista (ale i laik, který si spravuje své sociální sítě) znát.
Krátká videa jsou trendy a jejich význam poroste podle marketingových výzkumů i v roce 2024! Zatímco základní funkce Reels jsou většině z nás dobře známé, Instagram přišel nedávno s novými nástroji, které posunou váš profil na zcela nový level. Jak tedy vytvořit Reel, který bude mít úspěch a ideálně se stane i virálním?
Samozřejmostí by měl být vertikální formát 9:16 – s tímto rozměrem příliš neexperimentujte. Reels točte na celou obrazovku a úvodní titulek umístěte ideálně doprostřed obrazovky – díky tomu bude váš feed vypadat hezky. Co se týče délky Reels, vše záleží na obsahu, který předáváte. Pamatujte si ale, že i kdybyste natáčeli minutové Reels, nejdůležitější je prvních 15 vteřin videa – v těch se snažte své publikum maximálně zaujmout. Odrazovým můstkem vám při tvorbě krátkých videí mohou být šablony, které obsahují předem nahrané zástupce pro videoklipy i audio a ušetří vám spoustu práce i času. Z typů videosekvencí aktuálně letí vtipná memes, lifestylová témata, návody a recepty, ale i edukační posty.
V listopadu 2023 přišel Instagram s řadou novinek, jako je změna měřítka videí, otáčení a ořezávání jednotlivých klipů, střih v průběhu natáčení, tvorba vlastních vlastní samolepek, přidání voiceoveru, nebo nové fonty písma a styly textu. Meta dále aktualizovala možnosti uložených konceptů, díky čemuž můžete snadněji upravovat vaše rozpracovaná videa. K dispozici je také celá řada nových filtrů a tónování. A pokud se bojíte, že se vám pod příspěvkem spustí negativní komentáře, možná vás potěší, že u postů lze komentáře úplně zakázat. Instagram nyní pracuje i na zpřístupnění obsahu více uživatelům díky překladu titulků.
V rámci trendů nezapomínejte sledovat ještě hudbu, která je opravdovým “gamechangerem” a dokáže vaše video dostat k většímu množství uživatelů. Jak tedy vybrat písničku, která vám u Reels zlepší organický dosah? Existují 2 hlavní cesty. Tou první je jít na Tik Tok, který v tomto směru udává trendy a je vždy o krok napřed před Instagramem! Druhou je scrollovat Instagramem a vypozorovat song, který se bude opakovat nejčastěji. Navíc, pokud vyberete song z oficiální knihovny Instagramu, nemusíte se bát smazání videa kvůli nedodržení autorských práv.
Pokud se vám povede skloubit naše doporučení a vytvoříte Reels, na které budou vaši sledující nějakým způsobem reagovat, zaručeně se dostanete do Doporučení a vaše dosahy rychle porostou. Základem úspěchu je být konzistentní, mít kvalitní obsah, sledovat trendy a nebát si udělat ze sebe srandu! Pokud chcete s tvorbou videí poradit, neváhejte se na nás obrátit. Naši specialisté vám rádi pomohou.