Esa z oblasti e‑commerce a online světa, přední řečníci, nabitý program plný přednášek a workshopů, ale i spousta networkingu a zábavy! Takové bylo Czech On-line Expo 2024, které se konalo 27. a 28. února na výstavišti PVA Expo v pražských Letňanech. My jsme na něm samozřejmě nemohli chybět! Máme pro vás reportáž z jeho průběhu i rozhovor s jeho novými pořadateli!
Letošní Czech On-line Expo (COE) se konalo v celkem 7 sálech, přičemž každý z nich se zaměřoval na jiný tématický okruh z oblasti marketingu či e‑commerce. Jeho noví pořadatelé, česká platforma marketingové automatizace SmartEmailing, si pro návštěvníky připravili 16 inspirativních summitů, a to na témata PPC, Analytics & Data, UX & CRO Summit, SEO, AI, E‑commerce Strategy, Brand, Customer Care, Social, Content & Copy a Loyalty & Automation, Business development, Project Management, B2B sales & marketing Summit, E‑shop Inspiration, Email & Marketing Automation či E‑shop Partner. Nechyběl ani E‑shopařský barcamp nebo speciální Konzultanská zóna. Své znalosti letos návštěvníkům předávalo více než 150 řečníků – program byl tedy doslova nabitý k prasknutí!
Srdcem celého veletrhu byla rozsáhlá networkingová zóna, kde se společně setkávali a diskutovali majitelé e‑shopů, agentury i freelanceři. Nový organizační tým si kromě navýšení počtu přednášek a vystavovatelů pro účastníky připravil také VIP zónu, jedinečnou afterpárty nebo novou food zónu, která nabídla jídlo z různých koutů světa! Návštěvníci veletrhu se navíc mohli s řečníky a vystavovateli propojovat v mobilní aplikaci Eventee, která sloužila kromě networkingu i k poskládání vlastního programu. Příjemným zpestřením byla mezi jednotlivými přednáškami a workshopy i interaktivní desetiminutová cvičení, na kterých se návštěvníci naučili, jak se díky jednoduchým cvikům znovu nastartovat před důležitým pracovním meetingem. Ceníme tedy, že na veletrhu zazněla i důležitost „well beingu“ ve firmách!
Letošní ročník COE opět přinesl řadu zajímavostí a poznatků z různých sfér. Velkým množstvím přednášek a workshopů se prolínal fenomén umělé inteligence, která má v online světě stále větší význam. Přenášky byly mj. zaměřené například na to, jak nástroje AI co nejefektivněji využívat, ale také upozornily na úskalí, které může AI přinášet. Dalším velkým tématem, které v rámci svých přednášek řada řečníků vyzdvihovala, byla důležitost emocí v marketingu a jak s nimi pracovat! Pokud jste letošní expo nestihli nebo si jen chcete osvěžit získané znalosti, můžete si již nyní na stránkách Expa zakoupit videozáznamy všech přednášek.
Ve SmartEmailingu je jedním z našich základních pilířů vzdělávání. To byl hlavní důvod, proč jsme se rozhodli COE koupit a organizovat. Proto byl pro nás letošní ročník přelomový – věděli jsme, že máme jedinečnou (a vlastně i jedinou :-)) příležitost zanechat co nejlepší první dojem a ukázat, že to, co děláme, myslíme vážně.
Osobně jsem velmi spokojený s tím, jak skvělou sestavu speakerů se nám podařilo na pódium postavit a jak obrovský zájem a pozitivní ohlas celé COE vyvolalo. Teď už víme, že jsme spoustu věcí mohli udělat lépe nebo jinak: asi jako každý organizátor eventu. Je totiž něco jiného tvořit event “na papíře” a pak si věci opravdu zažít a zjistit, že v praxi by mnohem lépe fungovala jiná řešení. Jak se říká, je potřeba si užívat tu cestu. My jsme si ji užili na maximum a věřím, že každý, kdo na COE letos přišel, si veletrh užil taky.
Já osobně jsem žádnou celou přednášku neviděl. Někteří kolegové se byli podívat maximálně na přednášky našich specialistů, aby je podpořili. Letos pro nás musel jít divácký zážitek trochu stranou, abychom vložili maximum energie do organizace a byli maximálně přítomní pro naše klienty u Smartího stánku. Počítali jsme s tím dopředu, a i proto jsme hodně investovali do kvality videozáznamů. Teď už se s kolegy těšíme, jak si každý uděláme své Expo ve vlastním obýváku. 🙂
Můj oblíbený podnik je brněnský Little Saigon, takže i na COE to pro mě byla jasná volba :-). Pořád platí, že sto lidí, sto chutí, takže vím, že i ostatní food trucky měly pozitivní ohlasy a baristé, kuchaři i barmani se téměř nezastavili.
Při přípravě Czech On-line Expa 2025 chceme vycházet hlavně z toho, co se letos návštěvníkům líbilo a co by naopak uvítali, aby bylo příští rok jinak. Zatím jsme tedy ve fázi sběru zpětné vazby.
Už teď však, díky zážitkům z veletrhu, víme, jak vyřešíme ty nejvíce problémové oblasti, jako byly fronty u vstupu nebo ve food zóně. Zároveň máme na stole jasné obrysy toho, jaké nové přednášky a summity chceme na stage COE 2025 přinést. Věřím, že každý, kdo příští rok na PVA Expo Letňany dorazí, si odnese to nejlepší, co mu bude Czech On-line Expo moct dát.
Děkujeme za příjemný rozhovor a na viděnou na COE 2025!
Zdroje:
Czech On-line Expo [online]. Oficiální webové stránky Czech On-line Expo [online]. [cit. 2024-03-11]
Czech On-line Expo mění majitele. Business Animals. [online]. 2023, 8.12.2023 [cit. 2024-03-11].
.